Premiär!

Vi hade igår vår efterlängtade premiär! Och det gick jättebra.

Vi började som vanligt med sminkning av oss själva. Vi har ju blivit så duktiga nu så att vi kan göra allt själv med lite hjälp av varandra. Efter det var det uppladdning i kantinen med lite mellanmål eller vad man kan kalla det. Sedan gick vi och bytte om till våra munkostymer, körde genom rytmerna och hade gemensam uppsjungning.

Vad vi var nervösa, trots att vi dagen innan hade genrep med nästan full salong. det är något  speciellt med premiär, och även om vi spelat för publik innan var det nervöst för at vi nu verkligen skulle bevisa att vi gör något bra. Och det gick ju jättebra! Allt verkade flyta på som det skulle och inga olyckor hände, vad vi vet om... 

Efter föreställningen var det champagne och lite tal i måleriet sen var det premiärfest där det blev mat och dans. PO och hans band stod för den fantastiska musiken. Det var en mycket lyckad premiär!

Nu kommer vi inte blogga lika intensivt som vi gjort innan, men vi ska uppdatera oss ibland om något speciellt händer osv. Hoppas ni hitills har haft en trevlig läsning om vårt arbete.

Puss och kram//
Ida, Sophie och Frida

Kommentarer
Postat av: Carsten Brosjö

Hej Nic-elever!

Jag såg Ringaren i Notre Dame i söndags (16/3) och jag blev till hundra procent imponerad av hela pjäsen. Det var så stort och så jättebra alltihopa; sångerna, kulisserna och skådespelarna.
Ni statister var också jättebra. Och jag var faktisk lite avundsjuk att jag inte var med. Fast egentligen skulle jag inte ha haft tid till att vara med eftersom jag går i nian (sista terminen).

Själv har jag ett stort intresse av teater och har gått på teaterskola i nio år och även varit med i en regional föreställning på Dunkers år 2005 med "Stumpenensemblen", vi spelade då upp pjäsen "Ingeborg Holm".
Sen så förra året var jag med i en pjäs i Malmö som hette "Någon har bestämt att du ska vara människa" tillsammans med mina teaterskolevänner och med "ensemblen" som satte upp pjäsen "Drömmarnas Hus"
Jag har sökt in på ESTA på NIC och hoppas innerligt att jag kommer in där.

Ännu en gång: NI VAR SKITBRA!!!

VI SES KANSKE I HÖST!
Med vänlig hälsning/
Carsten Brosjö

2008-03-17 @ 18:24:25
Postat av: Denise

Tjena brudar! Kul idé att skriva en blogg om hur allt har gått till. Var och såg Ringaren idag och jag blev väldigt imponerad av alla, en mycket bra show :)

2008-04-10 @ 23:20:16
Postat av: Carsten

Shit, gjorde en ego sökning och fann detta... jag var lite som en skrytmåns vid högstadiet... skulle kunna stryka det mesta som jag skrev...

2009-11-29 @ 12:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0