Onsdag - ännu mer känslor

Idag har det varit den tredje dagen på vecka 2 på Stadsteatern.
Vi har jobbat väldigt mycket med tillit och känslor de flesta dagar. Och så var det också idag.

Dagen började med att vi hade lite uppvärmning med Kalle, där han visade lite övningar som han själv gjort när han gick på Fridhem.
Sedan skulle vi dela in oss i tre grupper där vi skulle berätta saker som de andra kanske inte visste om en.
man skulle börja varje mening såhär:
"Om du verkligen kände mig skulle du veta...."
Denna övningen gjorde vissas ögon tårfyllda. Men det liksom, gjorde ingenting.
För vi litar på varandra. Och det är det dessa känslosamma övningar gått ut på. Att känna tillit hos våra kompisar.
Jag tyckte personligen att denna övningen var ganska svår. Det var svårt för mig att veta vad jag skulle säga. Så det blev kanske inte de mest känslosamma sakerna i mitt liv som jag berättade. Men det kändes ändå så skönt att berätta nått lite i alla fall, och att höra vad de andra sa.

Efter lunchen så hade vi Maritha. Det är hon som hjälper oss med våra röster och sången.
Vi gjrode de vanliga övningarna där vi får lära oss att andas rätt så att vår röst kommer från magen, och inte från halsen som den brukar göra på mig. Men Maritha får en att inte tänka så mycket på det. Och det gör det hela ännu lättare. Jag har för första gången lärt mig att sjunga med magen.

Det var allt för mig denna veckan. Imorgon fyller Frida flitigt i vad som händer då.

Kram Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0