Kollationeringens dag

Idag hade vi äntligen kollationeringen!
Det var väldigt spännande och lite pirrigt, för idag fick vi ju träffa nästan allt folk som skulle ha och göra med "Ringaren i Notre Dame".

Dagen började med att vi träffades i repsalen där tre sammansatta bord stod. Och längst fram var där en vit duk med overhead.
Det började med att vi hälsades välkomna och sedan fick alla presentera sig. Så man fick koll på vilka som var vilka och vilka som gjorde vad.
Sedan fick vi lite information om hur scenen skulle byggas, och jag kan säga, att jag är väldigt spänd på hur allt kommer se ut när det är klart!

PAUS
Under pausen blev vi bjudna på fransk fika. Så passande. Med kaffe och en , ska se om jag stavar det rätt, croissant.

Efter pausen samlades alla inne på Storan och där fick vi lyssna på musiken som ska vara med i föreställningen.
Och jag måste säga att den var wünderbar!
Man kunde verkligen se hela alltet framför sig, och det känns faktiskt lite synd att vi inte får vara åskådare och se detta underbara.
Det var magisk musik med härlig disneykänsla. Verkligen för hela familjen. Gammal som ung.

Sedan träffades vi i repsalen igen och gick i genom manuset. Där de som hade repliker skulle läsa upp sina egna.

Även om vi bara var där i 4 timmar, så kändes det som om man fick reda på så mycket. Och jag är verkligen spänd inför vad som komma skall. I can't wait until tomorrow!

//Sophie

Kommentarer
Postat av: iskra

jätte bra jobb me bloggen tjejer, kul o följa!

2007-11-20 @ 19:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0