Början på scen 2...

Idag var det min första riktiga repdag. Den skulle egentlgen varit igår men på grund av personliga skäl var jag ej närvarande. Ida, som dock var där, kunde inte blogga då hennes internet tyvärr inte funkar för tillfället.
Igår hade man föreläsning om medeltiden och de som ska spela adelsdamer skulle öva på sin scen. Det skulle tydligen gått bra.

Idag var det ännu en föreläsning. Den handlade om romer och det var väldigt intressant då detta jag, och jag tror många fler i gruppen, inte vet så mycket om denna folkgrupp. De hade en väldigt intressant frieriprocedur och många andra traditioner som de än idag håller fast vid.
Efter vår föreläsning hade vi en kort paus och sen direkt tillbaks till arbetet. Idag jobbade vi på scen 2 och dess öppning. Vi arbetade i 1,5 timme, men det kändes inte så länge för det var som vanligt roligt. Vi fick testa lite olika saker som vanligt för att regssören skulle prova sig fram och en liten bild och se hur det till slut ska bli. Eftersom vi började om och om igen lärde vi oss lite text på en av sångerna. Det är riktig Disney-känsla över dem, precis som Sophie sa häromdagen.

Imorgon vet jag ej vem som skriver, men förhoppningsvis någon.
//Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0