Statistfokuserad dag

Idag har vi statister fått jobba ensamma med Fransesca utan skådespelare, vilket kan vara väldigt förvirrande. Det är lite lättare att agera och reagera när man har en riktig person framför sig. Både Fransesca och hennes regiassistent Kalle gjorde sitt bästa och agerade olika roller, vilket gjorde det lite lättare.

Vi gick igenom scen 2-3 och scen 7-8. Man skulle kunna tro att scen 2-3 blir lättare och lättare då vi repat dessa två scener väldigt ofta känns det som, men det är fortfarande svårt för det är så mycket som händer och hela tiden blir det ändringar. Idag fick jag t.ex. lära mig en ny dans och bytat plats med Sophie som skulle dansat från början. Det gick rätt bra tillslut. Scen 7-8 gick också helt okej, det finns fortfarande en del frågetecken, men det löser sig alltid.

Under dagen har några av våra adelsdamer provat sina vackra klänningar och haft kostymprov. Det ryktas om att de ska sitta bra och att man ska känna sig otroligt vacker i dem. Så jag längtar till imorgon då jag ska få ha mitt kostymprov och få prova min jättetjusiga klänning.

Dagen har varit trevlig och det har varit skönt att få ha egen tid mellan Fransesca och oss statister och förhoppningvis så kommer det gå bra imorgon med skådespelarna. Imorgon ska också träffa våra referensgrupper och spela lite scener för dem.

Kramar//
Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0